Ο υπερταλαντούχος Vegard Sverre Tveitan, κατά τον κόσμο Ihsahn, μπορεί να στεναχώρησε τους φίλους των EMPEROR πρόσφατα αλλά ως προς την προσωπική του καριέρα δεν δείχνει να έχει σκοπό να ρίξει ταχύτητες.
Στις 16 Φεβρουαρίου λοιπόν αναμένεται να κυκλοφορήσει το νέο, ομότιτλο album του. Μαζί με την ανακοίνωση του λοιπόν, δημοσίευσε και το πρώτο single/lyric video για το κομμάτι Pilgrimage To Oblivion.
To Pilgrimage To Oblivion παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς πέρα από την έντονη μουσική ματιά στο παρελθόν του Ihsahn, αίσθηση προκαλεί και η εξαιρετική προσθήκη ορχήστρας. Για του λόγου το αληθές, το νέο album πέρα από την κανονική του έκδοση, θα έχει ακόμα μία καθαρά ορχηστρική.
Για όλα τα παραπάνω, ο ίδιος είπε τα εξής:
“Το Pilgrimage To Oblivion χρησιμεύει ως μια μάλλον άμεση εισαγωγή στις γενικότερες μουσικές και εννοιολογικές πτυχές του άλμπουμ.Οι στίχοι πηγαίνουν κατευθείαν στην ιστορία και το βίντεο είναι το πρώτο σε μια σειρά από βίντεο που απεικονίζουν όλη την ιστορία.
Κατά μέσο όρο, κυκλοφορώ ένα full length album κάθε δεύτερο χρόνο από τότε που ήμουν 16 ετών. Και, ξέρετε, αυτό μου έχει δώσει κάποια ευκαιρία να εξερευνήσω διαφορετικές επιλογές, οπότε για τον όγδοο ολοκληρωμένο σόλο δίσκο μου, σκέφτηκα: “Εντάξει, πώς μπορώ να κάνω αυτό που κάνω καλύτερα, αλλά και να ανεβάσω τον πήχη δέκα φορές;”. Στο επίκεντρο αυτού που κάνω είναι το black metal, οι ακραίες παραμορφωμένες κιθάρες και οι κραυγές, αλλά από τις πρώτες ηχογραφήσεις των EMPEROR θα ακούσετε τα μέρη στα πλήκτρα επηρεασμένα από κλασικά soundtracks των Jerry Goldsmith, John Williams, Bernard Herrmann, John Carpenter και ούτω καθεξής.
Έτσι, προσέγγισα τη σύνθεση με την πρόθεση να παρουσιάσω το υλικό στην πλήρη metal έκφρασή του, αλλά και να ενορχηστρώσω τα ορχηστρικά μέρη με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργούν ανεξάρτητα. Κατά κάποιο τρόπο μια προσπάθεια να γράψω ένα soundtrack μέσα στις δομές της πλήρους παραγωγής, επιτρέποντάς μου να εξερευνήσω διαφορετικές, και μερικές φορές αντιθετικές, παραλλαγές της ίδιας ουσιαστικά μουσικής. Τελικά έγραψα όλη τη μουσική ως σύντομη παρτιτούρα για πιάνο και την ενορχήστρωσα για ένα τυπικό σύνολο μπάντας και ορχήστρας, αναλόγως, φροντίζοντας να αλληλοεμπλέκονται τα πάντα”.
Σχετικά με την ορχηστρική έκδοση συνέχισε και πρόσθεσε τα εξής:
“Είχα την τιμή να συνεργαστώ με μερικούς εκπληκτικούς εικαστικούς καλλιτέχνες σε αυτό, οι οποίοι είχαν όλοι πρόσβαση στα λευκώματά μου, τη μουσική, τους στίχους, τις ιστορίες, τα mood boards κ.λπ. Ήταν καταπληκτικό να βλέπεις πώς όλοι ερμήνευσαν το υλικό με διαφορετικό τρόπο, αλλά με έναν τρόπο που τα συνδέει όλα μαζί.
Είναι προνόμιο που μπορώ να κάνω μουσική και να ταξιδεύω στον κόσμο για να παίζω τη μουσική μου. Και όταν λέω ότι αυτό είναι υποκειμενικά το μεγαλύτερο μουσικό μου επίτευγμα μέχρι στιγμής, δεν έχει να κάνει με εγωισμό ή κύρος, αλλά μάλλον με ευγνωμοσύνη για την εμπειρία. Η τέχνη αγγίζει το μεταφυσικό και τα αρχέτυπα της ύπαρξής μας – μας αφήνει να βιώσουμε την απώλεια, τον θάνατο, την αγάπη – μας προετοιμάζει για όλα αυτά τα πράγματα με κάποιο τρόπο”.
Δεν απογοητεύει ποτέ ο Ihsahn, οπότε προσμένουμε με ανυπομονησία.
English Version Below
The over-talented Vegard Sverre Tveitan, known as Ihsahn, may have upset EMPEROR fans recently but as far as his personal career is concerned he doesn’t seem to have any plans to slow down.
So on February 16th he is expected to release his new self-titled album. So along with his announcement, he has also posted the first single/lyric video for the track Pilgrimage To Oblivion.
Pilgrimage To Oblivion is very interesting, as apart from the intense musical look into Ihsahn’s past, the excellent addition of an orchestra is also sensational. In fact, the new album will have a purely instrumental version in addition to the regular version.
About all of the above, he said the following:
“Pilgrimage To Oblivion serves as a rather immediate introduction to the overarching musical and conceptual aspects of the album.The lyrics go directly into the storyline and the video is the first in a sequel of videos portraying the whole story.
On average, I’ve been releasing a full-length album every second year since I was 16. And, you know, that has given me some opportunity to explore different options, so for my eighth full-length solo record, I thought, ‘Okay, how can I do what I do best, but also raise the bar tenfold?’ At the heart of what I do is black metal, extreme distorted guitars and screaming, but since the earliest EMPEROR recordings you’ll hear the keyboard parts influenced by classic soundtracks by the likes of Jerry Goldsmith, John Williams, Bernard Herrmann, John Carpenter and so on.
So, I approached the writing with the intent to present the material in its full-blown metal expression, but also to arrange the orchestral parts in such a way that they would work independently. Somehow an attempt to write a soundtrack within the structures of the full production, allowing me to explore different, and sometimes contrasting, variations of essentially the same music. In the end I wrote all the music as a piano short-score and arranged it for a typical band ensemble and orchestra, accordingly, making sure everything interlocked”.
About the orchestral version he continued and added the following:
“I’ve been honoured to work with some astounding visual artists on this, who were all given access to my scrapbooks, music, lyrics, stories, mood boards etc. It’s been amazing to see how they’ve all interpreted the material differently, but still in a way that binds everything together.
It’s a privilege that I get to make music and travel the world to play my music. And when I say this is subjectively my greatest musical achievement so far, it has nothing to do with ego or prestige, but rather to do with gratitude for the experience. Art taps into the metaphysical and the archetypes of our existence- it lets us experience loss, death, love – it prepares us for all of those things in some way. That’s the value, that’s the perspective I wish to create from”.
Ihsahn never disappoints, so we look forward to it.