Αποτελεί αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο πολύπλευρες και ολοκληρωμένες μουσικές μορφές του χώρου. Πολυτάλαντος, πολυπράγμων, πρωτοπόρος, ανήσυχος, με κάθε του βήμα να είναι και μια καινούργια ατομική επιτυχία. Το σίγουρο είναι πως ο Vegard Sverre Tveitan δεν τρομάζει και δεν φοβάται την αλλαγή και τον πειραματισμό, αντιθέτως, τα καλωσορίζει.
Fascination Street Sessions ο τίτλος, προτού όμως μπούμε στην ανάλυση, ας βγάλουμε από την μέση τι ακριβώς είναι αυτό το EP. Η συγκεκριμένη δουλειά πήρε σάρκα και οστά για τις ανάγκες ενός online σεμιναρίου για μουσική παραγωγή, ηχοληψία κ.ο.κ (URM Academy) παρέα με τον συνήθης ύποπτο και συνεργάτη του Jens Bogren. Η σύμπραξη αυτή γέννησε 2 νέα κομμάτια και μια διασκευή. Μια καθαρά prog ατμόσφαιρα, στα ⅔ της φυσικά, άξια αναφοράς, αν όχι άξια μελέτης και παραδειγματισμού.
Το EP ανοίγει το Observer, μία σύνθεση που κατ εμε, αποτελεί μεγάλο highlight της μουσικής παρουσίας του IHSAHN τα τελευταία χρόνια. Ξεκάθαρα prog, ξεκάθαρα το χέρι του Bogren ακούγεται ως προς την υφή, φοβερά OPETH vibes καθ όλη την διάρκεια του κομματιού. Γέφυρες και κιθαριστικά riff που μαζί με την “ηχώ” τους, αυτή του hammond του κυρίου Οystein Aadland ο οποίος χαρίζει και την φωνή του στα καθαρά σημεία, αποτυπώνονται απευθείας στην ψυχή σου, χωρίς να το αντιληφθεί καν το μυαλό. Μαγικά χρώματα και τοπία εναλλάσσονται στο Observer, μελαγχολικές στιγμές μετατρέπονται σε prog μουσική πανδαισία και από εκεί πίσω σε μυστηριακές περιπλανήσεις, μόνο για να εκραγούν γεμάτα συναίσθημα. Μαγεία πραγματικά.
Εντελώς διαφορετική η εικόνα στο Contorted Monuments, σαφώς πιο επί του σημείου κομμάτι, πιο ευθύ και με περισσότερη rock διάθεση. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μία prog σύνθεση, απλά το “επιφανειακό” περιτύλιγμα είναι προς πιο ευρείας κατανάλωσης κοινό. Βασικό ως προς τις δομές του και την λογική του, περιεκτικότατο ως προς το συνθετικό και μελωδικό του πλούτο. Πόσα διαφορετικά πράγματα από παλαιότερες εποχές του βιογραφικού του μπορούν να χωρέσουν μέσα σε μία και μόνο γέφυρα; Πόσο μαεστρικά μπορεί να χειριστεί κάποιος όλα τα όπλα της μουσικής του φαρέτρας, έχοντας λίγο περισσότερο το βάρος στο παρόν, ρίχνοντας ταυτόχρονα την σκιά του μακρινού παρελθόντος μέσα στην ίδια εικόνα, διατηρώντας την και κρατώντας πάντα την ισορροπία.
Τελευταία έκπληξη, η διασκευή στο Dom Andrea, ένα κομμάτι μιας Σουηδικής μπάντας ονόματι KENT. Και έκπληξη ως προς το πόσο ατόφιο κρατήθηκε το κομμάτι. Φυσικά και δεν είναι ξένος ο IHSAHN στο κομμάτι διασκευή και ατόφιο, ούτε στο πόσο έξω από τα μουσικά του νερά μπορεί να είναι κάθε φορά το εκάστοτε τραγούδι που επιλέγει να διασκευάσει. Η έκπληξη έρχεται με το πόσο εύκολα αφομοιώνει τον εαυτό του μέσα σε αυτά και όχι το ανάποδο. Χωρίς να ξενίζει το παραμικρό. Εδώ έχουμε ακόμα μία ωραία συμμετοχή στα φωνητικά, αυτή του Jonas Renske των KATATONIA.
Δεν γνωρίζω ακριβώς ποιο ήταν το ζητούμε του σεμιναρίου, αν στόχευε δηλαδή πάνω σε κάτι συγκεκριμένο, αλλά η παραγωγή του δίσκου είναι φανταστική. Δεν νομίζω να περίμενε κανένας βέβαια κάτι διαφορετικό όταν βλέπει τους άμεσα εμπλεκόμενους. Πάρα πολύ ωραίο ορεκτικό, γιατί περί ορεκτικού πρόκειται με 3 κομμάτια, αλλά μας άφησε με την όρεξη.
Fascination Street Sessions EP tracklist
- The Observer (feat. Oystein H. Aadland)
- Contorted Monuments
- Dom Andrea (Kent cover, feat. Jonas Renske)
7,5/10
Review by Nomad
English Version Below
It is undoubtedly one of the most versatile and complete,music wise, artists of our music. Multi-talented, multi-instrumentalist, pioneer, restless, with his every step being a new individual “success”. What is certain is that Vegard Sverre Tveitan is not afraid of change and experimentation, on the contrary, he welcomes them.
Fascination Street Sessions is the title of it, but before we get into the analysis, let’s get out of the way what exactly this EP is. This particular release was fleshed out for the needs of an online seminar on music production, recording and so on (URM Academy) along with his usual suspect and collaborator Jens Bogren. This partnership gave birth to 2 new tracks and a cover. A pure prog atmosphere, at its ⅔ of course, worthy of mention, if not worthy of study.
The EP opens with Observer, a composition that, in my opinion, is a big highlight of IHSAHN‘s musical presence in the last few years. Pure prog, clearly Bogren’s hand can be heard in terms of texture, great OPETH vibes throughout the track. Bridges and guitar riffs that together with their “echo”, that of the hammond of Mr. Oystein Aadland who also lends his voice to the clean parts, are imprinted directly on your soul, without your mind even realizing it. Magical colours and landscapes alternate on Observer, melancholic moments turn into prog music pandemonium and from there back to mystical wanderings, only to explode full of emotion. Magic indeed.
Completely different picture in Contorted Monuments, clearly a more ‘to the point’ track, more straightforward and with a more rock mood. This of course doesn’t mean that we don’t deal with a prog composition here as well, just that the “wrapping” is for a wider audience. Basic in its structures and overall logic, comprehensive in its compositional and melodic richness. How many different things from earlier eras of his resume can fit into a single bridge? How masterfully one can wield all the weapons in his musical quiver, with a little more emphasis on the present, while casting the shadow of the distant past within the same picture,always maintaining and keeping it in balance.
Last surprise, the cover of Dom Andrea, a song by a Swedish band called KENT. And a surprise as to how solid the song was kept. Of course IHSAHN is no stranger to covering songs and doing it in a solid way, nor to how out of his “comfort zone” the songs he chooses to cover can be at any given time. The surprise comes with how easily he assimilates himself into them rather than the other way around. Without alienating in the slightest. Here we have another nice vocal contribution, that of Jonas Renske of KATATONIA. I don’t know exactly what the request of the seminar was, and if it was aimed at something specific, but the production of the album is fantastic. I don’t think anyone would expect anything less of course considering the people directly involved. Too nice an appetizer, because with 3 tracks it can’t be anything more than an appetizer , but it left us with an appetite.
Fascination Street Sessions EP tracklist
- The Observer (feat. Oystein H. Aadland)
- Contorted Monuments
- Dom Andrea (Kent cover, feat. Jonas Renske)
7,5/10
Review by Nomad