GROZA ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ P.G.

Έχοντας ήδη ακούσει το δεύτερο άλμπουμ των Groza “The Redemptive End που κυκλοφορεί από την AOP Records νιώσαμε την ανάγκη να μιλήσουμε με το συγκρότημα αν όχι για μια συνέντευξη τουλάχιστον για να τους συγχαρούμε για μια υπέροχη κυκλοφορία.  

Πρώτα απ’ όλα θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο Metalradio.gr και να σας ευχαριστήσουμε για την συνέντευξη. Μιας και είστε μια καινούρια άφιξη στη σκηνή θα θέλαμε να μας συστηθείτε για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

P.G.: Hello, ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Σχετικά με την ιστορία μας: Ξεκίνησα τους GROZA το 2016 σαν ένα solo project. Ξεκίνησε σαν ένα σχήμα λατρείας στους MGLA, βασικά. Πάντα αγαπούσα το black metal με βάθος και συναίσθημα και εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ από τη μουσική των MGLA αλλά και τις ζωντανές τους εμφανίσεις. Τόσο πολύ που μου γεννήθηκε η σπίθα να ξεκινήσω επιτέλους ένα project στην ίδια κατεύθυνση. Τότε ξεκίνησα να γράφω riffs και τραγούδια για περισσότερο από 2 χρόνια ώσπου αποφάσισα να μαζέψω μέλη για να γίνουν οι GROZA ολοκληρωμένη μπάντα. Τα υπόλοιπα μέλη μπήκαν στο συγκρότημα στις αρχές του 2018. Τότε ηχογραφήσαμε το debut album “UNIFIED IN VOID” εντελώς μόνοι μας και το κυκλοφορήσαμε ανεξάρτητα στο YouTube το Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς. Τότε υπογράψαμε στην AOP Records και σύντομα αρχίσαμε να περιοδεύουμε σε όλη την Ευρώπη. Μέσα στα επόμενα χρόνια γράψαμε το τωρινό μας άλμπουμ “THE REDEMPTIVE END”. Τα υπόλοιπα μέλη συμμετείχαν δημιουργικά αυτή τη φορά, πράγμα που κάνει το άλμπουμ πιο διαφορετικό όσον αφορά τις μουσικές επιρροές.
Η μουσική σας φαίνεται έντονα επηρεασμένη από συγκροτήματα όπως οι MGLA, UADA κλπ. Είναι αυτές επιρροές της μπάντας; Ποια είναι η δημιουργική σας διαδικασία;

P.G.: Όπως ανέφερα και παραπάνω, αυτή η μπάντα ουσιαστικά ξεκίνησε ως μπάντα λατρείας στους MGLA. Ήταν και παραμένουν η αγαπημένη μου μπάντα και για αυτό θα είναι πάντα η βασική επιρροή στη μουσική που γράφω. Αλλά φυσικά έχουμε διάφορες επιρροές από classic 90s black metal μέχρι grunge και punk , classic rock αλλά ακόμη και κλασσική μουσική και soundtrack. Η έμπνευση μπορεί να προέλθει και από άλλες μορφές τέχνης, όπως βιβλία και πίνακες ζωγραφικής κλπ. Όλα έχουν την δυνατότητα να γεννήσουν μια ιδέα, που μετά γίνεται η αφορμή για να μας εμπνεύσει ένα τραγούδι.  

Η δημιουργική διαδικασία ξεκινά κυρίως με μια μελωδία ή ένα riff. Συγκεντρώνουμε ιδέες και αργότερα εγώ τις ξανακοιτάω, ποιες μπορούν να ταιριάξουν μεταξύ τους και να δούμε, ποιά μορφή τραγουδιού ταιριάζει καλύτερα.  Αυτά τα πρόχειρα σκαριφήματα, μετατρέπονται σε demos, που μετά λειτουργούν συλλογικά, ώστε κάθε μέλος να μπορεί να προσθέσει τα δικά του ξεχωριστά μέρη. Τότε αρχίζω να φτιάχνω και τους στίχους. Συγκεντρώνω διάφορες ιδέες και εικόνες αλλά στην πραγματικότητα αρχίζει να σχηματοποιείται όταν έχω μια πρώιμη εικόνα της μουσικής για να δω ποιοι στίχοι ταιριάζουν στη μουσική και το συναίσθημα του τραγουδιού. Από εκεί και μετά κάνουμε μικροαλλαγές ώστε να φτάσει στην ολότητα των δυνατοτήτων του.  

ΤοThe Redemptive End είναι ένα album που ήρθε για να φέρει μια φρέσκια δημιουργική πνοή στο είδος και να σπρώξει τα όρια πέρα από κάθε αμφιβολία.” Γράψαμε στην δισκοκριτική μας. Μπορείτε να μας πείτε πως προσεγγίσατε την δημιουργία του άλμπουμ, τι standards βάλατε και ποια η έμπνευση.

P.G.: Δεν είχαμε κάποια συνειδητή προσέγγιση όσον αφορά τη δημιουργία του άλμπουμ. Κάποια τραγούδια, ήταν σε διαφορετικά δημιουργικά στάδια το καθένα πριν καν κυκλοφορήσει το UNIFIED IN VOID. Κάναμε απλά αυτό που μας έβγαινε φυσικά την συγκεκριμένη στιγμή. Απλά περάσαμε τη διαδικασία που περιέγραψα στην προηγούμενη ερώτηση και αφήσαμε τα τραγούδια να μας οδηγήσουν.  Δεν βάλαμε τεχνητά όρια, απλά το αφήσαμε να συμβεί. Εαν το τραγούδι το ζητούσε οτιδήποτε ήταν δυνατό ας πούμε.  

Αναφορικά με τα standards, γράφω πάντα μόνο πράγματα που είναι κοντά σε εμένα μουσικά. Δημιουργώ μουσική  προκειμένου να επεξεργαστώ συναισθήματα, για να τα εξωτερικεύσω απ’ το κεφάλι μου και την καρδιά μου, κάτι σαν κάθαρση.  Αν έγραφα κάτι με μισή καρδιά που δεν θα το ένιωθα απολύτως απαραίτητο να το επικοινωνήσω σε άλλους ανθρώπους, δεν θα το έκανα καν.

Και με τους στίχους; Τι θέματα αγγίζεις και τι σε εμπνέει;

P.G.: Και πάλι, είναι πάντα σχετικά με προσωπικές καταστάσεις και συναισθήματα. Τα θέματα ποικίλουν από την κατάθλιψη, το νιχιλισμό, την απελπισία, τη μισανθρωπιά και τη φύση. Η έμπνευση μπορεί να έρθει από πολλά διαφορετικά πράγματα. Για τους στίχους εμπνέομαι κυρίως όταν απομονώνομαι, είμαι μόνος με τις σκέψεις μου. Επίσης κάποιες εξωτερικές αναφορές είναι τα έργα του Nietzsche, εξπρεσιονιστικά ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής αλλά και Ελληνική μυθολογία που μου αρέσει να χρησιμοποιώ μεταφορικά και σχηματικά.

Τι feedback έχετε μέχρι τώρα από το άλμπουμ;

P.G.: Το feedback είναι πολύ καλό μέχρι σήμερα, φαίνεται να αρέσει στον κόσμο το άλμπουμ. Πολλές καλές κριτικές από τα ΜΜΕ αλλά και τους fans που φαίνεται να απολαμβάνουν το δίσκο. Φαίνεται μάλιστα να καταφέραμε να προσελκύσουμε την προσοχή αρκετών νέων ακροατών που δεν μας ήξεραν πιο πριν οπότε δεν μπορούμε να παραπονεθούν.

Ποιά είναι τα σχέδια σας μετά τον covid19? Σκέφτεστε κάποιες αλλαγές λόγω των νέων συνθηκών; Live sessions, streaming events κλπ.

P.G.: Ναι, έχουμε κάνει και μια streaming συναυλία ήδη. Σε συνθήκες σαν αυτές, που είναι πέρα από τον έλεγχο μας, πρέπει να προσαρμοστούμε και να βρούμε νέους τρόπους, να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε. Το να σταματήσουμε δεν είναι εναλλακτική, οπότε αφοσιωθήκαμε  περισσότερο στο να φτιάχνουμε videos αντί για συναυλίες. Ας ελπίσουμε οτι θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στις ζωντανές εμφανίσεις ως κύριο μέσο προώθησης μιας κυκλοφορίας στο κοντινό μέλλον, μιας και τα live είναι η πιο ολοκληρωμένη πλευρά αυτής της μπάντας για εμένα προσωπικά.

Οι συναυλίες επιστρέφουν σιγά σιγά, έχετε κανονίσει κάτι; Πως ανταποκρίθηκε το κοινό στα νέα τραγούδια; Φανηκε να ξεχωρίζει κάποιο τραγούδι;

P.G.: Δεν έχουμε ανακοινώσει τίποτα ακόμη αλλά προγραμματίζουμε πολλά στο παρασκήνιο. Πάντα προγραμματίζουμε. Απλά πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμη για να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα αλλά σίγουρα θα περιοδεύσουμε με αυτό το άλμπουμ, αργά ή γρήγορα. Έχουμε παίξει σε κάποιες συναυλίες, κυρίως σε ανοιχτά φεστιβάλ στη Γερμανία, αλλά και τα club shows επιστρέφουν και έχουμε κάποια προγραμματισμένα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Η ανταπόκριση στο νέο υλικό είναι απίστευτη. Η ενέργεια μοιάζει να μετουσιώνεται σε μια live κατάσταση και ο κόσμος συμμετέχει, πράγμα που κάνει τις συναυλίες πολύ πιο έντονες για εμάς. Ειδικά στο τραγούδι που κλείνουμε το “Homewards”.

Έχοντας γράψει τέτοιο άλμπουμ έχετε ανεβάσει τον πήχη αρκετά ψηλά. Κάνετε σκέψεις για το επόμενο; Δουλεύετε νέο υλικό;

P.G.: Ο επόμενος στόχος μας είναι να κάνουμε όσες περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις γίνεται για να γιορτάσουμε τα νέα μας τραγούδια σε όλη την Ευρώπη και πέρα από αυτή. Αυτός είναι ο βασικός μας στόχος αυτή τη στιγμή. Αλλά βέβαια και ήδη δουλεύουμε πάνω σε νέο υλικό . Δεν έχουμε ακόμη σχέδια απλά θα δούμε που θα μας οδηγήσει.

English Version Below

Having already listened to the second Groza album The Redemptive End out on AOP Records just a little while ago we felt obligated to have a few words with the band if not to interview them at least to congratulate them on an exquisite release.

First of all, I’d like to welcome you on Metalradio.gr and for doing this interview. Being a rather fresh band in the metal world we would like to begin in your beginning, so we would like you to give us in a few words your story so far.

P.G.: Hello, thanks for having me. Regarding our story: I founded GROZA back in 2016 as a solo project. It all started out as a MGLA worship project, basically. I’ve always loved black metal with depth and emotion and was so impressed and overcome with MGLAs music and live shows, that it generated this final spark for me to finally start a project in that same direction. I then started writing riffs and songs over a period of about two years before I decided to gather some members in order to make GROZA a full band. The other guys then joined early 2018. We then recorded our debut album “UNIFIED IN VOID” all by ourselves and released it independently through YouTube in September of the same year. We then signed with AOP Records not long after that and started playing a lot of shows to support the album all over Europe. Over the next years, we then wrote and recorded our current new album “THE REDEMPTIVE END”. The other members also contributed more, this time, which makes the album a bit more diverse in the sense of musical influences and such.

Your music sounds highly influenced by bands such as MGLA, UADA etc. Are these bands your influences and what is your creative process in writing music?

P.G.: As I said before, this band basically started out as a MGLA worship project. They were and remain my favorite band of all time and therefore will always influence me in my writing in some way or another. But of course, we have various other influences, ranging from classic 90s black metal to grunge and punk over classic rock and even classical music or movie scores. Inspiration can also come from other forms of art such as books or paintings etc. They all have the potential to spark an idea, that then inspires us to develop a song from.
The creative process mostly starts with a melody or a riff. We gather ideas and then later on, I go through them and see, which fit together in the context of a song. I then make a rough arrangement to see, what song structure works etc. Those rough sketches are then turned into demos, which we then work on collectively, so every member can put their individual touch on their parts. It is also then that I start putting lyrics together. I gather certain ideas and pictures, but it really only comes together, when I have a rough version of the music, to see, what lyric fits the music and emotion of that certain song. We then just continue to fine tune the tracks until we think, that they have reached their full potential.

“The Redemptive End is an album that came to blow a fresh creative breath over the genre and push the boundaries further leaving absolutely no space for doubt.” We wrote on our album review. Tell us how you approached the creation of this album, what standards did you set and what was your inspiration?

P.G.: There was no conscious approach towards writing this album. Some songs every were in writing stage before UNIFIED IN VOID was even released. We just did, what came natural at the given time. We just went through the process, that I described in the previous question and let the songs guide us along the way. We didn’t set artificial boundaries in terms of where to go with the songs, we just let it happen. If the song called for it, anything was possible so to speak.

As about standards, I always only write stuff, that is close to me emotionally. I make music in order to process these emotions and get them out of my head, sort of like a catharsis, if you will. If we were writing something halfhearted, that didn’t absolutely feel necessary for me to get out for people to hear, we wouldn’t be doing it.

What about the lyrics, what topics do you approach and what inspires you for them?

P.G.: Again, it’s always tied to personal situations and emotion. Topics range from depression, nihilism, hopelessness to misanthropy and nature. Inspiration can again come from different things. For lyrics, I mostly get inspired by being away from people and being in my head with myself most of the time. Also, some external references would be Nietzsche’s work, expressionistic poems and paintings as well as some ancient Greek mythology, that I like to use as images and metaphors.

What feedback have you got for the album so far, both from the press and the fans?

P.G.: The feedback has been very good so far; people seem to like it. We got a lot of good feedback through reviews from the press, but also, our fans seem to enjoy the record. Looks like we also managed to grab the attention of a lot of new people, who weren’t aware of us before, so we can’t complain.

What Are your plans after covid19? Are you thinking of any changes due to the new rules applied in the music industry? About live sessions, streaming events possibly, new albums etc.

P.G.: Yes, we have done a streaming gig, even. In situations like this where you have no control over the circumstances, you have to adapt and find new ways to continue doing what you do. Stopping is no option, so we focused a lot more on producing videos etc. instead of playing live shows for that regard. Hopefully, we can return to playing shows as a main support for the record in the near future, since playing live is the most fulfilling aspect of this band for me, personally.

Live shows are coming back slowly, do you have any tour dates planned? Have you had any live shows yet? How did the crowd respond to the new songs? Any crowd favorites?

P.G.: We haven’t announced anything yet, but of course we are planning behind the scenes. We always are. We just need to wait a little longer and see, how things evolve, but for sure, we will be touring with this album sooner or later. And yeah, we have already played shows again. Mostly open air shows in Germany, but also club shows are coming back again, which we also have a few of scheduled for the rest of the year. The response to the new material has been amazing, the energy seems to translate really well in a live situation and people are joining in, which makes the shows even more intense for us. Especially, the closing track “Homewards” seems to connect to people.

Having written such an album sets the bar quite high for your next step. Do you have any thoughts on what comes next yet? Are you already working on new material?

P.G.: Next up, we focus on playing live and celebrating the new songs as much as we can at rituals all over Europe and hopefully beyond. That is our main focus right now. But of course, we are already working on new material, as well. No plans for that though, we just see, where it takes us.

Interview to Hellena Mihailidou

Leave a Reply

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.