RELEASE ATHENS FESTIVAL 2024: BEHEMOTH, TESTAMENT, PESTILENCE LIVE REPORT

Απόγευμα Κυριακής 28 Ιουλίου και κατηφορίζουμε στην Πλατεία Νερού για τελευταία φορά φέτος. Η μέρα των BEHEMOTH, TESTAMENT, PESTILENCE ήταν η πιο οικονομική στα εισιτήρια του φεστιβάλ και σίγουρα η λιγότερο διαφημισμένη. Δεν μπορώ να ξέρω αν έχει να κάνει με τον ακραίο ήχο τον Behemoth και κατά πόσο η διοργάνωση φοβήθηκε πιθανές αντιδράσεις λόγω των θρησκευτικών θεμάτων που αγγίζουν πάντως σίγουρα πέρασε λίγο πιο under the radar σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες.

Φτάσαμε λίγο πριν ξεκινήσουν οι PESTILENCE και ο κόσμος ήταν ήδη αρκετός. Όχι όπως τις προηγούμενες μέρες αλλά αρκετοί για να ξεκινήσουν ένα τεράστιο pit. Η μπάντα έπαιξε επι Ελληνικού εδάφους μετά από πολλά χρόνια κάτω από τον καυτό αμείλικτο ήλιο ωστόσο ήχος και απόδοση ήταν άψογα. Χωρίς πολλές κουβέντες και με ένα setlist που έφερε ρίγη συγκίνησης καθώς περιείχε τραγούδια από το βαθύ παρελθόν του συγκροτήματος παιγμένα εξαιρετικά η μπάντα ήταν όχι μόνο αντάξια των προσδοκιών αλλά και τις ξεπέρασε. Το κοινό φάνηκε από την αρχή ότι περίμενε το συγκρότημα με ενθουσιασμό, ανταποκρινόταν σε κάθε πρόσταγμα της μπάντας, ενδιάμεσα στα τραγούδια φώναζε PESTILENCE ανεβάζοντας τον παλμό και φτιάχνοντας μια εξαιρετική ατμόσφαιρα.

Μετά από ένα γρήγορο change over στη σκηνή οι Τιτάνες TESTAMENT. Ι ΣΟ ΠΕ ΔΩ ΣΗ! Όλα στο τέρμα. Απόδοση, διάθεση, κέφι, ενέργεια, ενθουσιασμός από το κοινό, όλα στο τέρμα. Πάνω στη σκηνή ένας Chuck Billy να δίνει τον τόνο, να χαμογελάει, να τραγουδάει και να τρέμει όλη η πλατεία.

Ο νέος ντράμερ τους Chris Dovas που είναι Ελληνικής καταγωγής ανέλαβε το ρόλο του να μας μιλήσει στα Ελληνικά και να μας πει πόσο χαίρονται που είναι μαζί μας – εμείς να δεις – ο θρύλος του μπάσου Steve Di Giorgio να δίνει ρεσιτάλ παιξίματος, κάνοντας το μπάσο να ακούγεται όπως πρέπει και ένας Alex Skolnick για σεμινάριο.

Τιμώντας τα “The Legacy” και “The New Order” το pit δεν είχε τελειωμό όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και από τα βίντεο του Release Athens. Και για το κλείσιμο ζητάει ο Chuck το μεγαλύτερο pit που έχει γίνει ποτέ… και σηκώνονται όλα τα κινητά να το καταγράψουν… τι θα γίνει γαμώτο με τα κινητά στις συναυλίες; Αυτή τη μάστιγα; Δεν γινόταν να μην το σχολιάσω….

Τέλος, ένα λευκό πανί καλύπτει την σκηνή και ύστερα από λίγο ξεκινά η εισαγωγή των BEHEMOTH. Ο Nergal εμφανίζεται σε ένα «θέατρο σκιών» πίσω από το λευκό πανί με τον προβολέα πάνω του και αμέσως μετά το λευκό πανί πέφτει για να αποκαλύψει τον όλεθρο από την Πολωνία. Επίσημα το μεγαλύτερο σόου που έχουν κάνει μέχρι σήμερα οι BEHEMOTH στην Ελλάδα και το καλύτερο μέχρι τώρα στην περιοδεία όπως μας είπε ο Nergal. Από ότι είχαμε δει από το υλικό της περιοδείας τους που ανεβαίνει στα κοινωνικά τους δίκτυα στο Αθηναϊκό σόου έλειπαν τα pyro που τους συνοδεύουν και η διάρκεια ήταν κάτι παραπάνω από μια ώρα και εδώ τελειώνει το όποιο αρνητικό μπορεί να έχουμε να πούμε.

Οι BEHEMOTH με την εμφάνισή τους έδειξαν πέρα από κάθε αμφιβολία γιατί αυτή τη στιγμή είναι ανάμεσα στις κορυφαίες μπάντες του πλανήτη. Θεατρικότητα, ατμόσφαιρα, παίξιμο, ήχος, επικοινωνία με το κοινό, stlist που τιμά το σύνολο της δισκογραφίας τους φτάνοντας μέχρι το 1992. “Behemoth are now 33 years old they have officially outlived Jesus Christ” έτσι μας εξήγησε ότι χαίρονται που γιόρτασαν μαζί μας το γεγονός ότι η μπάντα είναι πλέον μεγαλύτερη σε ηλικία από τον Χριστό, μιας και ξεπέρασε τα 33 χρόνια ύπαρξης.

Ο Nergal που κάποιοι γκρινιάζουν ότι ασχολείται πολύ με τα social είναι ένας πανέξυπνος, χαρισματικός frontman που τιμά το κοινό του και τους «συναδέφλους» του, δεν το παίζει από την ασφαλή «απολοτικ» πλευρά. Μιλά για αυτά που πιστεύει και δεν ξεχνά ποτέ από που ξεκίνησε. Πάνω στη σκηνή ζήτησε να πει δυο λόγια και μας είπε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τους σύγχρονους θεούς που έχουμε εμείς οι Έλληνες όπως οι Rotting Christ,  Necromantia, o George Kollias που όπως είπε αν δεν ήταν αυτοί δεν θα ήμασταν εμείς εδώ σήμερα. Κακά τα ψέματα ο Nergal έχει μια μεγαλύτερη σύνδεση με την Ελλάδα και αυτό φάνηκε και όταν προλογίζοντας κομμάτι είπε «lets go μαλάκες»! Κάποιος να δώσει στον άνθρωπο την υπηκοότητα!

Έκλεισαν με ένα καταιγιστικό Chant Of Eschaton για να επιστρέψουν με ένα επιβλητικό O Father O Satan O Sun! και να σφραγίσουν μια από τις καλύτερες βραδιές που έχουμε ζήσει στο RELEASE ATHENS FESTIVAL.

Από τις καλύτερες μέρες του φεστιβάλ συνολικά μέσα στα χρόνια της διοργάνωσής του. Line up με συνάφεια, κοινό που πήγε για να ακούσει και να συμμετέχει και απόδοση συγκροτημάτων άψογη, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο.

Τι θα αλλάζαμε στην διοργάνωση γενικά όπως μας ρωτάνε και στην έρευνα ικανοποίησης μετά την κάθε μέρα; Θα θέλαμε να μην υπάρχει τόσο συχνή επαναληψιμότητα στην επιλογή των συγκροτημάτων, θα θέλαμε να μην μας παίρνει μισή ώρα να αγοράσουμε μάρκες (που σε αυτή τη μέρα δεν έγινε γιατί ήταν λιγότερος ο κόσμος), θα θέλαμε να είναι πιο εμφανές ότι υπάρχει ένα μπαρ αποκλειστικά για νερό – θα αποσυμφορούσε κατά πολύ τα υπόλοιπα μπαρ- θα θέλαμε να έχουμε περισσότερες επιλογές συνδυασμών ημερών και τέλος, μπορεί οι κάτοικοι Αθηνών να μην έχουν πρόβλημα αλλά για όλους τους εκτός Αθηνών είναι πρόβλημα το ότι οι μέρες δεν ήταν όλες κοντά. Επίσης να ρωτήσουμε και κάτι; Το έχετε σκεφτεί ότι με τον τουρισμό στην Αθήνα ίσως το να ήταν οι metal μέρες κολλητά συγκέντρωνε και ένα κοινό από το εξωτερικό;

Σε οποιαδήποτε περίπτωση ελπίζουμε κάθε χρονιά να είναι και καλύτερη και σίγουρα η διοργάνωση έχει αποδείξει αν μη τι άλλο ότι ακούει το κοινό. Release ακούς ή τσάμπα τα γράφουμε;

Live Report Metalradio Team
Photos Release Athens

 

Leave a Reply

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.